استفاده از روش‌های مدرن در حفاظت از آثار تاریخی

تاکنون شده است که به دیدن یک اثر تاریخی بروید و باستان‌شناسان در حال مرمت آن باشند؟ آیا دقت کرده‌اید که مرمت آثار تاریخی در کشور ما چند سال طول می‌کشد؟ آیا بارها نشنیده‌اید که مسئولین از کمبود بودجه و پرهزینه بودن حفظ آثار تاریخی صحبت کرده‌اند؟ آیا تاکنون این سوال در ذهنتان ایجاد نشده است که چرا آثار تاریخی اروپاییان اینقدر محکم و استوار هستند و برای ما در حال فرو ریختن و از بین رفتن؟

خط راه‌آهن Waldbahn در نزدیکی شهر Welzheim یکی از زیباترین خطوط راه‌آهن در شمال آلمان و در فهرست آثار باستانی این کشور است. پل بتنی این راه‌آهن در طول عمر ۱۰۰ ساله خود دچار آسیب‌ها و ترک‌های بسیاری شده است و نیاز به ترمیم دارد. اگر این پل با استفاده از روش‌های معمول باستان‌شناسی و هنری ترمیم شود، علاوه بر هزینه‌های زیاد ممکن است پایداری و ساختار اولیه پل به خطر بیافتد. شرکت KIT و دولت آلمان موفق شدند روش نوینی در ترمیم و بازسازی این پل استفاده کنند.

 

 

در ابتدا با تصویربرداری آلتراسونیک هر سانتی‌متر از پل را به عمق ۵۰ تا ۷۰ سانتی‌متر مورد بررسی قرار داده تا نقاط آسیب دیده پل شناسایی شوند. سپس با همکاری IONYS AG ، KIT و دفتر فنی مهندسی Patitz یک نقشه از نقاط آسیب‌دیده پل تهیه شد. در این پل از نوعی سیمان خاص برای پر کردن ترک‌های بتن استفاده شد و سیمان در نواحی آسیب‌دیده تزریق شد.

استفاده از این روش هم ساختار اولیه پل را حفظ کرد و هم هزینه ۵/۳ میلیون یورو را به ۲/۲ میلیون یورو کاهش داد و در تابستان ۲۰۱۷ نیز به پایان می‌رسد”.

حتما بخوانید!  فنون و روش‌های تاثیرگذاری فرستندگان پیام بر مخاطبان (فنون اقناع)

مطالب بالا تنها بخش کوچکی از توانایی صنعت و علم در یاری رساندن به حفظ آثار تاریخی است، درواقع می‌توان گفت که استفاده از روش‌های جدید در ترمیم و نگهداری آثار تاریخی، علاوه بر حفظ این آثار ، به توسعه و استفاده از توانایی شرکت‌های مهندسی، به خصوص شرکت‌های کوچک و متوسط کمک می‌کند و پلی بین دولت، هنر، صنعت و دانشگاه است.

(Karlsruher Institut für Technologie (KIT

0 پاسخ

ثبت دیدگاه

مایل به ملحق شدن به بحث هستید ؟
به ما بپیوندید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *